Zgodnie z prawem jako nabywca towaru masz prawo do złożenia reklamacji uszkodzonego produktu nawet w przypadku, gdy sklep został zlikwidowany. A to w okresie kryzysu i pandemii częste zjawisko. Sprawdź, jak znaleźć dane kontaktowe do przedsiębiorcy i załatwić formalności. Jeżeli były właściciel sklepu nie uzna twojej reklamacji lub na nią nie odpowie, podpowiadamy, gdzie możesz znaleźć pomoc.
Nawet jeżeli sklep zawiesił lub zlikwidował działalność, przedsiębiorca ma obowiązek przyjąć i rozpatrzyć naszą reklamację. Wynika to z przepisów, które mówią, że „sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, a gdy chodzi o wady nieruchomości – przed upływem pięciu lat od dnia wydania rzeczy kupującemu” (Dz. U. z 2017 r. poz. 459 t.j.) art. 568 §1.
1. Najpierw warto ustalić, w jakiej formie sprzedawca prowadził działalność gospodarczą. Takie informacje znajdziemy na paragonie – przy nazwie firmy znajdziemy dopisek, np. Sp. z o.o.
2. Następnie ustalamy adres:
3. Na adres przedsiębiorcy wysyłamy pismo (koniecznie listem poleconym), w którym opisujemy uszkodzenia (tzw. niezgodność towaru z umową) oraz swoje żądania (wymiana towaru, naprawa towaru lub zwrot pieniędzy).
4. Przedsiębiorca ma 14 dni na odpowiedź – może nie zgodzić się na zwrot pieniędzy, a zaproponować wymianę towaru. Może też zażądać odesłania produktu (on ponosi koszt przesyłki, chyba że uprzedzał przy zakupie, że jest inaczej).