Gdzie szukać kodów rabatowych, by robić tańsze zakupy online? Poznaj 15 niezawodnych sposobów!
Warto szukać kodów rabatowych w internecie
Fot. Archiwum

Gdzie szukać kodów rabatowych, by robić tańsze zakupy online? Poznaj 15 niezawodnych sposobów!

Robisz zakupy przez internet? Warto szukać różnych sposobów, by to, co sobie upatrzyłaś, kupić w niższej cenie. Podpowiadamy, gdzie szukać kodów rabatowych, które umożliwia tańsze zakupy online.

Kody rabatowe to bardzo dobry sposób na zakup wymarzonej rzeczy w niższej cenie – trzeba tylko wiedzieć, gdzie takich kodów szukać. Jest kilka sprawdzonych sposobów, z których warto skorzystać. Najbardziej oczywistym jest szukanie kodów rabatowych na stronach internetowych sklepów, czy korzystanie z kodów wysyłanych w mailach i SMS-ach, ale możliwości jest znacznie więcej. Można śledzić kody rabatowe w opisach filmów na Youtubepolecić produkt i firmę na Facebooku lub Instagramie, napisać maila z prośbą o zniżkę (tak, to czasem działa!), założyć aplikację w telefonie itp. Poniżej opisujemy szczegółowo każdy ze sposobów szukania kodów rabatowych. 

1. Przeglądaj strony internetowe sklepów

Na początku musisz uzbroić się w cierpliwość. Sklepy internetowe prześcigają się w ofertach rabatowych. Co jakiś czas proponują obniżki – a to 15 procent, a to 30 procent. Z okazji pierwszego dnia wiosny, na święta, na wakacje. Szczególnie okazje można znaleźć podczas gorącego sezonu wyprzedaży, czyli Black Friday oraz Cyber Monday, ponieważ wtedy sklepy przygotowują specjalne oferty promocyjne,  Często sklepy same szukają pretekstów, by obwieścić klientom, że szykują dla nich zniżki. Dlatego warto więc przeglądać strony internetowe i sprawdzać, czy przeceny są dla nas satysfakcjonujące. Bo niektóre sklepy proponują symboliczne rabaty – np. 5 proc. Ale są też takie, które ceny produktów obniżają nawet o 80 procent. Niektórzy sprzedawcy oferują kody kwotowe, dzięki którym można obniżyć końcową kwotę zamówienia o konkretną wartość pieniężną np. 20 złotych. Zwykle jest tak, że całkowita wartość zamówienia musi przekroczyć ustaloną minimalną kwotę, by móc skorzystać z kodu. Może to być 50 czy 100 złotych lub inny próg zakupowy.

2. Korzystaj z kodów rabatowych wysyłanych e-mailem i SMS-em

Jeśli jesteś stała klientką jakiegoś sklepu, albo dopiero co zaczęłaś zaglądać na jego strony www, możesz otrzymywać kody rabatowe. Firmy mogą ci je wysyłać e-mailem albo SMS-em.

Kod rabatowy to zazwyczaj unikalny ciąg liter i cyfr, który należy wpisać w odpowiednie pole podczas zakupów w sklepie internetowym. Wtedy cena produktu dodanego do koszyka, ulegnie zmniejszeniu. Musisz być jednak czujna co do ważności terminów tych kodów. Firmy, wysyłające takie kody zawsze informują przez jaki czas dany kod jest ważny. Jeśli użyjesz go po terminie, niestety zniżka nie zostanie naliczona

3. Sprawdzaj portale społecznościowe

Mając konto na Facebooku i Instagramie warto obserwować strony ulubionych sklepów, teatrów, kin, restauracji. Wtedy uruchamiając portal społecznościowy będziesz widziała wiadomości nie tylko od znajomych, ale także oferty produktowe obserwowanych instytucji. Wśród nich mogą pojawiać się rabaty. Firmy oferują je z okazji różnych świąt, czy np. gdy obchodzą rocznicę istnienia.

4. Napisze-maila z prośbą o zniżkę

Spodobała ci się bluzka lub torba w jakimś sklepie intenretowym? Zdarzało ci się już robić w nim zakupy? Napisz do nich e-mail. Zapytaj w nim, czy nie mają jakiegoś bonu rabatowego dla stałych klientów lub czy nie mogliby wygenerować specjalnie dla ciebie jakieś zniżki. Sklepy są na to przygotowane i często oferują rabaty dla stałych klientów, ale i dla tych odważnych, którzy mają śmiałość, by trochę potargować się o jakiś produkt.

 -
Warto się odważyć i samemu pytać o kody rabatowe.
123 RF

5. Poleć produkt, firmę na Facebooku lub Instagramie

Kupiłaś fajną bluzkę albo skorzystałaś z usług dobrej kosmetyczki. Napisz o tym na portalu społecznościowym. Niektóre firmy za reklamę od zadowolonych klientów dają zniżkę na następne zakupy. Dodatkowy rabat możesz uzyskać np. wtedy, gdy ktoś z twoich znajomych kupi produkt w tym sklepie lub skorzysta z usług np. pani kosmetyczki. Jeśli firma wprost tego nie oferuje, zapytaj o taką możliwość. Możesz przecież sama wyjść z inicjatywą i zaproponować pozytywny wpis na portalu społecznościowym za zniżkę podczas następnych zakupów. W końcu do odważnych świat należy!

6. Szukaj kodu rabatowego na ulotce z podziękowaniem za zakupy

Zrobiłaś zakupy w internecie? Kiedy przyjdzie do ciebie paczka z produktem, sprawdź co jeszcze znajduje się w środku. Może tam być ulotka z podziękowaniem, katalog z produktami ze sklepu i kody zniżkowe na zakupy. Trzeba je wpisać podczas kolejnych zakupów online. Tu też musisz pamiętać, że kody mają określony termin ważności. Jest on zawsze wpisany na ulotce.

7. Odwiedzaj strony www z rabatami

Kiedy wpiszesz w wyszukiwarkę internetową hasło „serwisy rabatowe” pojawi się spora lista stron, zbierających kody rabatowe od wielu firm. Serwisy często współpracują z popularnymi sklepami internetowymi i są w stanie udostępnić bardzo dużo kodów rabatowych. Minusem tych rozwiązań jest aktualność kodów – szybko tracą ważność, a serwisy tego nie aktualizują.

8. Bierz udział w akcjach rabatowych

Korzystaj z ogólnopolskich akcji rabatowych. Kupony ze zniżkami można znaleźć wtedy w popularnych gazetach, np. w „Twoim Stylu”. Kilka razy w roku, gazeta zamieszcza kupony rabatowe, które w określonym czasie można wykorzystać w setkach sklepów.

9. Zerknij na Grupon

To portal internetowy, w którym trzeba założyć sobie konto, żeby z niego skorzystać. Kiedy już jesteś tam zalogowana, możesz kupować taniej różne usługi, np. masaże, wizyty u kosmetyczki. Korzystając z Grupona możesz także taniej zjeść w restauracji, za mniejszą kwotę wywołać zdjęcia u fotografa lub kupić jakąś wycieczkę ze sporym rabatem.

10. Podglądaj konta znanych osób

Blogerzy lubią pokazywać ubrania, kosmetyki, sprzęty, ale także opisują pobyty
w hotelach czy salonach kosmetycznych. Do takich opisów często dodają kody rabatowe. To dla nich dobry pomysł na pozyskanie nowych czytelników, a dla firm okazja by się zareklamować i pozyskać nowych klientów. Duża liczba czytelników danego bloga, danego wpisu to lepsze relacje ze sponsorem danego kodu (np. znaną marką w internecie).

11. Zapisuj się na spotkania online

Jeśli oglądasz np. transmisje sprzedażowe live czyli na żywo na Facebooku, albo bierzesz udział w szkoleniach na innych portalach, bądź czujna. Często sprzedawcy zachęcają do zakupu towaru oferując rabaty. Podczas szkoleń natomiast, możesz także otrzymać kod ze zniżką np. na kosmetyki, książki bądź inne przedmioty, o których mówi prezenter. Jeżeli widzisz, że Twój ulubiony sklep internetowy oferuje np. webinary lub prezentacje video w grupach na Facebooku – weź w nich udział, a być może uda Ci się otrzymać dodatkowy kod ze zniżką.

12. Śledź kody rabatowe w opisach filmów na Youtube

Przeglądasz filmy z przepisami kulinarnymi lub oglądasz recenzje dotyczące upatrzonego przez ciebie smartfona? Sprawdź, czy w opisie filmu nie znajduje się kod rabatowy do zakupu np. gadżetów kulinarnych bądź sprzętu. Youtuberzy bardzo często współpracują z dystrybutorami oraz sklepami internetowymi i udostępniają jednorazowe kody rabatowe, które są umieszczane pod filmem. Dlatego oglądając materiał – koniecznie zajrzyj do sekcji z opisem. Czasem kody mogą być wmontowane w filmik, dlatego warto go dokładnie ogladać. Skorzystanie z takiego kodu będzie korzystne dla ciebie, ale także dla autora filmiku. Youtuber, którego filmiki są oglądane, a kody rabatowe wykorzystywane będzie lepiej postrzegany przez firmę, a w przyszłości będą mu oferowane dodatkowe zadania oraz kolejne kody promocyjne.

13. Korzystaj ze zniżek z newslettera

Newsletter czyli z języka angielskiego „list z wiadomościami” posiada każdy większy sklep internetowy. Jeśli zapiszesz się do niego, będziesz nie tylko otrzymywać informacje na temat nowości w sklepie, ale także rabaty. Niektóre firmy oferują rabat już za samo zapisanie się do newslettera. Newsletter przychodzi na e-maila, którego podasz podczas zapisywania się do danego sklepu. Jeśli newsletter długo nie przychodzi, sprawdź czy wiadomość nie wpadła do spamu w twojej skrzynce mailowej. Tak się czasami dzieje, gdy po raz pierwszy otrzymujesz wiadomość od firmy, z którą wcześniej nie korespondowałaś.

14. Załóż aplikację w telefonie

Sklepy, które mają aplikację mobilną, za jej pośrednictwem udostępniają też unikalne zniżki na konkretne produkty. Po zainstalowaniu takiej aplikacji, możesz także w wygodny sposób śledzić zamówienia, przeglądać oferty sklepu lub kontaktować się z pracownikami firmy. Jak założyć aplikację w telefonie? Trzeba zerknąć do sklepu w komórce, czyli do sklepu w Google Play lub App Store. Tam, w wyszukiwarce należy wpisać nazwę szukanego przez ciebie sklepu. Jeśli nie możesz znaleźć aplikacji, zapytaj o nią obsługę. Być może aplikacja posiada nieco inną nazwę niż firma.

 

 -
Kody rabatowe można zdobyć za pośrednictwem aplikacji mobilnej sklepu.
123 RF

15. Podaj datę urodzin, a dostaniesz rabat

Podczas wypełniania formularzy na stronach sklepu, często pada pytanie o twoją datę urodzin. Nie musisz jej wpisywać. Ale czasem warto to zrobić. Zazwyczaj, tuż przed swoimi urodzinami, możesz otrzymać w prezencie kody rabatowe z okazji twojego święta.

 

Czytaj więcej