Nie udało ci się skontaktować z przychodnią a potrzebujesz pomocy medycznej? Może masz problemy z załatwieniem formalności związanych z opieką zdrowotną albo szukasz informacji na temat szczepień przeciw koronawirusowi? Skorzystaj z Telefonicznej Informacji Pacjenta, specjalnej infolinii NFZ.
Telefon Telefonicznej Informacji Pacjenta (TIP) 800 190 590 działa całą dobę, infolinia jest bezpłatna. Informacje przekazują specjalnie przeszkoleni konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta. Są przygotowani, by wspierać osoby starsze, które wymagają większej cierpliwości, czasem powtórzenia określonych informacji. Mówią wyraźnie i głośno, zawsze starają się pomóc rozmówcy.
Dzwoniąc do TIP, po połączeniu z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta uzyskasz informacje na temat twoich praw w konkretnej sprawie, np. nieudzielenia pomocy w szpitalu.
Dostaniesz m.in. wskazówki, co zrobić w razie naruszenia tych praw, do jakich instytucji się zwrócić, jak ewentualnie dochodzić odszkodowania. Dowiesz się też, jak złożyć sprzeciw wobec opinii albo orzeczenia lekarza.
Uwaga! Za pośrednictwem TIP, czatu ani formularza na stronie infolinii nie możesz złożyć skargi.
Gdy zadzwonisz do Telefonicznej Informacji Pacjenta, najpierw zgłosi się automatyczna sekretarka, która poprosi o wybór tematu rozmowy.
Jeśli dzwoniących jest wielu i na połączenie trzeba byłoby poczekać, włączy się automat, który poinformuje, że konsultant do ciebie oddzwoni.
Korzystasz z komputera? Możesz więc skorzystać z Telefonicznej Informacji Pacjenta przez internet.
Zobacz też, do jakich informacji możesz mieć stały dostęp, zakładając Internetowe Konto Pacjenta.